Количка 0
0,00 лв.

Когато медиите не бяха постмодерни

Не е наличен

Дори заглавията на темите в този сборник провокират:

  • „Какво четяха немците, докато класиците им пишеха"
  • „Душата в сребърния слой"
  • „Радиото – едно допотопно изобретение?"
  • „Малките продавачки отиват на кино"
  • „Може ли публиката да иска?"

Авторите им – също.

  • Валтер Бенямин за ФОТОГРАФИЯТА
  • Бертолт Брехт и РАДИОТО
  • Зигфрид Кракауер и КИНОТО
  • Рудолф Арнхайм и ФИЛМЪТ НЕ САМО КАТО ИЗКУСТВО
  • Теодор В. Адорно и ТЕЛЕВИЗИЯТА

Медиите са били винаги част от човешката култура, но не винаги са се разглеждали самосто-ятелно. Нещо повече, когато интересът ги поставя в центъра на вниманието, те вече са така разви-ти и толкова „своенравни“, че трудно подлежат на обобщение.

Затова си струва да се реконструира онзи отрязък от теоретичната история, в който те из-пъкват с цялата си значимост. От пръв поглед е ясно, че това е отрязък от време, в края на което паролите на Маршал Маклун, като „глобалното село“ (1962), „горещи и студени медии“ (1964) или „медията е посланието“ (1967), подпечатват тяхната универсална валидност и повсеместно всевлас-тие. Но това е и времето, когато Жан Бодрияр произнася присъдата си, че медиите са неспособни за критическа нагласа, че симулирането, вътрешно присъщо на природата и на функциите им, при-дава по-голямо значение на образите, отколкото на реалността, че самите образи стават хиперре-алност, а дей-ствителността е изтласкана от тях и се превръща в симулакрум. Те само привидно са средство за комуникация, защото речта в тях не чака и не е способна да да-де отговор, участници-те водят с тяхна помощ само псевдодиалози и консумират продукти, които ги възпрепятстват да вършат нещо самостоятелно. Не случайно ключовият текст на Бодрияр е озаглавен „Реквием за медиите“.

И ако това е финалът — или поне един от финалите — на теоретичната равносметка, кое е началото, кои са инициаторите на дебата? Ще се опитам да очертая отговор, опирайки се на твор-чеството на петима автори: Валтер Бенямин, Бертолт Брехт, Зигфрид Кракауер, Рудолф Арнхайм и Теодор В. Адорно, разположено между 20-те и 50-те години на ХХ в.



Напишете вашето мнение
Вие оценявате:Когато медиите не бяха постмодерни
Вашият рейтинг

Поръчките от Онлайн книжарница Ciela.com се доставят от Спиди, Еконт и BoxNow за България, и от Български пощи за чужбина.

  • За поръчки под 50 лв., стойността на доставката е фиксирана на 5,99 лв.
  • За поръчки с BOX NOW доставката е 3,99 лв.
  • За поръчки на обща стойност над 50 лв. доставката е безплатна.
  • За чужбина доставката се изчислява според тарифите на Български пощи, и зависи от избраната държавата, броя, големината и теглото на поръчаните продукти. Крайната стойност се визуализира, преди завършване на поръчката.
  • За поръчка на правен софутер няма доставка. Получавате потребителско име и парола по предоставен имейл след потвърдено заплащане.
Свързани продукти
Из живота на мравките - Разкази и рисунки на един художник
Иван Лазаров
Агата - А
рейтинг:
1%
20,00 лв.
РУСКИЯТ ПРОЗОРЕЦ
Драган Великич
Агата - А
рейтинг:
1%
14,00 лв.
PVC
Мартин Младенов
Агата - А
рейтинг:
1%
13,00 лв.
Къщата в Пуерто
Гордана Чирянич
Агата - А
рейтинг:
1%
15,00 лв.
Сърбите сред европейските народи - тв.к
Сима М. Чиркович
Агата-А
рейтинг:
1%
35,00 лв.